محمدجواد شکوری مقدم، مدیر آپارات، فیلیمو و چند سرویس دیگر؛ شکواییه ای تحت عنوان “توسعه ، کجایی ؟ دقیقا کجایی ؟!” در وبلاگش منتشر کرده و در قسمتی از مطلبش نوشته:
امروز ایمیلی از نتفیلکس دریافت کردم که به کاربران ایرانی خوش آمد گفته و آغاز فعالیت رسمی خود در ایران را اعلام و از مردم درخواست ثبت نام می کند، وبه تبع آن یک سال و نیم تلاش شبانه روزی فنی، سرمایه گذاری مالی و محتوایی فیلیمو نیز به باد هوا رفت .!! ولی برای مردم، خوش حالم که اگر ما نتوانسته ایم به سلیقه آنها در فیلیمو سرویس دهیم، حداقل یک سرویس خوب با محتوی مورد سلیقه شان را دریافت می کنند.
جناب اقای شکوری مقدم عزیز؛
آپارات نشان داد که با وجود غولی مانند یوتوب نیز می توان کاربران را با شناسایی ذائقه بومی و مذهبی و شرایط محیطی به یک سامانه بومی جذب کرده و سرویس موفقی را ارائه داد.
درست است که تا پیش از امروز با انواع ضوابط و قوانین عجیب که مال امروز و شرایط کنونی نیستند؛ دست و پای سرویسهایی چون فیلیمو را بسته اند اما حداقل مزیت حضور نتفلیکس که اگر بتواند با شرایط فیلترینگ ماندنی باشد، آن است که ضوابط به هم می ریزد و احتمالا مدیران مجبور می شوند برای توجیه حذف و فیلتر نتفلیکس، دست فیلیمو و سرویسهای مشابه را بازتر بگذارند.
در چند سال اخیر تنها سرویسی که مرا به وجد آورده و امیدوارم کرده که شاید حتی بتوان به زودی شاهد نمایش فیلمهای روی پرده و جشنواره ای چون فجر (شاید با اختلاف یکی دو روز) در تلویزیون خانگی بود؛ فیلیمو بوده است!
یکی از شاهدان این مدعا که فیلیمو جایی محفوظ در میان کاربران برای خود ایجاد کرده است؛ من هستم! با آنکه من چند سالی است که به اینترنت پرسرعت نامحدود دسترسی دارم و علاقه مند جدی سینما هستم اما اولین تجربه مشاهده آنلاین یک فیلم سینمایی را با کیفیت ۷۲۰p سال گذشته در فیلیمو و با فیلم «زندگی خصوصی آقا و خانم میم» به دست آوردم. و این تجربه در روزهای آغاز به کار فیلیمو اتفاق افتاد و می توانم اعلام کنم که تجربه لذت بخشی بود.
موفق و امیدوار باشید.
پس از مطالعه سطور فوق، پیشنهاد میکنم مطلب زیر را نیز مشاهده کنید: